Wij blijven luisteren naar onze klanten

Daar draait het om volgens Jacq van Aarle

Jacq van Aarle

Ik ben trots op de lange relaties die we met onze opdrachtgevers hebben. We doen er alles aan om hen tevreden te houden, om hen te ontzorgen zodat zij zich kunnen blijven richten op hun core business. Dat betekent vooral blijven luisteren: wat beweegt onze opdrachtgevers, wat speelt er in hun branche, wat is voor hen belangrijk en hoe kunnen wij daarin meerwaarde leveren? Die kennis is essentieel. Details zijn belangrijk.”

Niet zomaar schilders
“We stemmen onze strategie, doelstellingen en aanpak af op wat de markt vraagt. En werken samen met co-makers met dezelfde passie voor kwaliteit. Ook onze medewerkers moeten we daarin meekrijgen. Aan de schilder van vandaag worden andere eisen gesteld. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van het schilderwerk, maar ook om de presentatie en communicatie. Is hij beleefd, houdt hij rekening met de bewoners, bezoekers, gebruikers, werkt hij netjes en ruimt hij dagelijks op? Onze schilders zijn niet zomaar schilders. Ze zijn vakkundig, voorkomend en geven aandacht.”

Faciliteren en signaleren
“Faciliteren en signaleren zijn sleutelwoorden in onze aanpak. Een pro-actieve houding hebben betekent tijdig adviseren over onderhoud, over een duurzame aanpak, over de keuze van producten en systemen. Daarin willen we het verschil maken. Resultaatgericht Samenwerken biedt een goede basis, met de diverse processtappen die helpen om risico’s te beperken. Maar we willen nog een stap verder gaan, bijvoorbeeld door te werken met beeldbestekken waarin we per locatie de prestatie-eisen van de diverse onderdelen in beeld brengen. Voortdurend kijken we ook naar wat we verder kunnen verbeteren in onze aanpak en communicatie. MVO is een speerpunt voor de toekomst: hoe kunnen wij dat doen binnen ons bedrijf? Van de keuze voor minder milieubelastende producten tot volledig circulair ondernemen, aandacht voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en de omgeving waarin wij werken.”

Investeren in mensen
“We willen ook een aantrekkelijke werkgever zijn, die haar medewerkers interessant werk biedt, goede arbeidsomstandigheden, een prima salaris. Continuïteit staat hierbij voorop. We investeren in onze mensen, kijken naar hun behoeften, naar de mens achter de medewerker. We zijn alert op de ontwikkeling van hun talenten en vaardigheden en bieden een veilige omgeving voor ontwikkeling. Vanuit het idee van ‘een leven lang leren’ bieden we mogelijkheden voor scholing, training en coaching op de werkvloer.”

Betrokkenheid
“We vinden het belang dat medewerkers nadenken over hun eigen handelen. Heb ik gedaan wat is beloofd? Functioneringsgesprekken hebben plaatsgemaakt voor regelmatige evaluatiegesprekken tussen teams en leidinggevende. Dat zijn open gesprekken waarin alles aan bod kan komen wat belangrijk is voor de medewerker en het team. En ook voor ons als organisatie. Want we willen ook vanuit de medewerkers graag input voor het verbeteren van de organisatie. Uit ervaring weten we dat dat leidt tot betrokkenheid.”

Een jas die zit als gegoten
“Onze ambitie is een van de beste vastgoedonderhoudsbedrijven in de regio te zijn. We zijn een echt familiebedrijf. Dat merk je aan onze blik op de lange termijn, op continuïteit. We koesteren relaties met onze opdrachtgevers en onze medewerkers. Stabiliteit en bestendigheid staan voorop. Dat maakt ons denk ik ook aantrekkelijk als samenwerkingspartner en werkgever. We zoeken opdrachtgevers die deze visie delen. Dat is voor een belangrijk deel gevoel. Opdrachtgevers en medewerkers moeten Van Aarle ervaren als een warm bad, een jas die zit als gegoten. Ze kunnen altijd bij ons terecht, de lijnen zijn kort, er zijn weinig woorden nodig.”

Recente berichten