De Wever biedt zorg, ondersteuning en begeleiding aan ouderen. Tijdelijk of permanent. Dat gebeurt bij mensen thuis en op zestien locaties in Tilburg, die aanvoelen als thuis. De Wever Wonen is ervoor verantwoordelijk dat de gebouwen op deze locaties bijdragen aan dat gevoel en goed zijn onderhouden. Van Aarle is daarvoor sinds jaar en dag de betrouwbare partner.
“Van Aarle doet heel veel voor ons”, aldus Edward Kieboom. “Zowel buiten als binnen. Van reparaties die via ons meldpunt binnenkomen en mutatieonderhoud bij verhuizing van een bewoner, tot aan groot onderhoud. Jaarlijks maken we een rondgang langs de panden om te zien wat nodig is. Sommige ruimtes hebben ieder jaar een opfrisbeurt nodig.”
Overleg
“De samenwerking verloopt prettig”, vindt Harrie Hijstek. We hebben veelvuldig overleg, zowel vooraf, tijdens, als na afloop van een project. De lijnen zijn kort, dat is erg fijn. Eén telefoontje naar ons aanspreekpunt en het wordt geregeld. Verbeterpunten zien ze vaak zelf al en maken ze snel in orde. Dat geeft vertrouwen.”
Meedenken
Edward: “Van Aarle toont zich betrokken bij onze zorg voor bewoners. Ze denken mee en komen met voorstellen over de aanpak en de volgorde van werkzaamheden zodat de bewoners en medewerkers zo min mogelijk overlast ervaren.”
Geduld en inzicht
“Je ziet dat de schilders zich bewust zijn van de omgeving waar ze werken. Ze begrijpen dat ze bij mensen ‘thuis’ te gast zijn, dus dat de radio niet hard kan en dat je je rustig en netjes moet gedragen. Op de gesloten afdeling moet je je ook aanpassen. Veelal werkt hier dezelfde ploeg mensen die daar goed mee om kunnen gaan. Werken in een zorgomgeving vraagt geduld en inzicht. Je werkt in ruimtes waar wordt geleefd. Van Aarle heeft daar oog voor en dat is heel fijn.